お客さま
サポート

検索

閉じる

マイサポート

閉じる

  • ゲスト様ようこそ
  • ログイン
  • 新規登録
  • ヘルプ
  • 「Enterprise Cloud for ERP」をマイサポートに登録します。

    • 登録する
    • キャンセル

工事・故障情報

3件( 工事:3件 故障:0件 )
2020年08月07日掲載
【作業日程確定】【メンテナンス】Enterprise Cloud for ERP メンテナンスのご案内 Enterprise Cloud for ERP Maintenance Announcement (管理番号 2020-0807)
「故障について」に関するお問い合わせフォーム
情報種別 工事情報
ステータス 工事前
工事期間 2020年09月05日22時00分頃〜2020年09月06日06時00分頃
影響のあるお客さま 対象DCをご利用のお客様
工事内容 平素はNTTコミュニケーションズ ECL for ERPをご利用いただき誠にありがとうございます。
先日、作業中止・切り戻しのご案内をいたしましたサービス品質向上、ならびに機能拡張のための
メンテナンスにつきまして、日程が決まりましたのでご案内いたします。

                 記

■開始日時:2020年9月5日(土)22時00分(JST)
■終了日時:2020年9月6日(日)06時00分(JST)※
 ※メンテナンスウィンドウ内の作業完了を予定しておりますが、
  想定外の事象が発生した場合は、お客様にメール通知の上、最長で2020年9月6日12時00分(JST)まで延長させていただきます。

■対象DC:
東京DC
大阪DC

■対象:
xStreamポータル

■実施内容:
サービス品質向上、機能拡張を目的としたxStreamのバージョンアップを実施します。

■サービス影響
 ・メンテナンス期間中は、xStreamポータルへのアクセス(GUI/API)ができません。
 ・メンテナンス期間中は、xStreamでスケジュールされたタスクは実行されません。
 なお、お客様テナント環境(ネットワーク、仮想マシン、ストレージ、Physical HANA等)への影響はありません。

■xStreamポータル機能の仕様変更
xStreamポータルのバージョンアップに伴い、機能の追加、変更、削除があります。
仕様変更内容の詳細につきましては、サポートサイトの以下のドキュメントをご確認ください。

ダウンロード > ダウンロード一覧 > その他 > xStreamポータル > xStreamポータルバージョンアップ(v4.15)
「xStreamポータル v4.9からv4.15へのバージョンアップに伴う仕様変更について」

なお、サポートサイトのURLならびにログインID、パスワードは開通通知書をご確認ください。

■お客様への依頼事項
 ・メンテナンス期間(延長予定時間含む)中に実行予定のAPI、ならびにタスクについては、メンテナンスの事前、もしくは事後に、
お客様にて手動で実行をお願いします。
 ・メンテナンス期間中のお問い合わせは、通常通りチケットシステムにてご連絡ください。


以上

工事情報は下記お客様サポートにも掲載されております。
http://support.ntt.com/ecl4erp
本件に関するお問合せはチケットシステムを
ご利用ください。
チケットシステム
https://portal.ntt.com


--------


Dear Customers

Thank you for using NTT Communications Enterprise Cloud for ERP service.
We inform you of a system maintenance.
(Schedule fixed)

[xStream portal Maintenance(version upgrade)]

-Schedule:
2020/Sep/5(Sat) 22:00 - 2020/Sep/6(Sun) 06:00 [JST]
We are planning to complete it within above maintenance window.
If any unexpected event occurs, we will send notification by email and extend the maintenance time up to 12:00 on Sep 6, 2020 (JST).

-Target Datacenter:
Tokyo DC
Osaka DC

-Service Impact:
During the time of maintenance,
Access to the xStream portal (both via GUI and via API) will be obstruct.
Scheduled Task on the xStream portal will be stopped.
There are no impacts to the customer tenant such as Network, Virtual Machine, Storage, physical HANA.

-Changes to the xStream Portal Feature
Features are being added, changed, and removed as the xStream portal is upgraded.
For details of the specification changes, please refer to the document (Japanese only) on the support site.
Please check the activation notice for the URL of the support site, login ID and password.

-Request to Customer
Due to the Scheduled API or Task during Maintenance time (might be extended as written above) obstruction,
we would like to customer to manually conduct API or Task before or after the maintenance time.
Any inquiry during the maintenance time, please use ticket system as usual.


Maintenance information is also available on the following Customer Support website.
http://support.ntt.com/ecl4erp
Ticket System
https://portal.ntt.com
2020年03月31日掲載
【メンテナンス】Enterprise Cloud for ERPメンテナンス作業事前のお知らせ(管理番号 20200331-01)
「故障について」に関するお問い合わせフォーム
情報種別 工事情報
ステータス 工事前
工事期間 2020年10月01日00時00分頃〜2020年11月30日23時59分頃
影響のあるお客さま 対象DCをご利用のお客様
工事内容 平素はNTTコミュニケーションズ ECL for ERPをご利用いただき誠にありがとうございます。

本サービスではサービス品質維持を目的とした、仮想化基盤のソフトウェアバージョンアップを2020年10月1日~11月30日で随時実施致します。

お客様におかれましては、本バージョンアップの事前に、ご利用中の仮想マシンOS、仮想マシン上のデータベース、アプリケーションと、バージョンアップ後の仮想化基盤ソフトウェアバージョンの互換性をご確認のいただき、必要に応じて仮想マシンOS、データベース、アプリケーションのバージョンアップをお願い致します。

なお、本サービスでライセンス提供しているOS、ならびに、セットアップを行ったSAP HANA Databaseについては、バージョンアップ後も互換性が保たれることを当社にて確認しております。お客様でのご対応は不要です。

■開始日時:2020年10月01日(木)00時00分(JST)

■終了日時:2020年11月30日(月)23時59分(JST)

■対象DC:
・東京DC
・大阪DC

■対象メニュー:
・IaaS Compute µVM
・Virtual HANA

■実施内容:
サービス品質維持を目的とし、仮想化基盤のソフトウェア(ESXi)のバージョンアップを実施いたします。
・現在のバージョン:ESXi 6.0u2
・バージョンアップ後:ESXi 6.7u3

■サービス影響
サービス影響はございません。

■お客様への依頼事項
・本バージョンアップの事前に、仮想マシンOS、仮想マシン上のデータベース、アプリケーションと、バージョンアップ後の仮想化基盤ソフトウェアバージョンの互換性をご確認のうえ、必要に応じて仮想マシンOS、アプリケーションのバージョンアップを実施してください。

・OS、データベース、アプリケーションのバージョンアップは2020年9月30日までに実施してください。

・本サービスでライセンス提供しているOS、ならびに、セットアップを行ったSAP HANA Databaseについては、バージョンアップ後も互換性が保たれることを当社にて確認しております。お客様でのご対応は不要です。

・当サービスではお客様が持ち込まれたソフトウェアに関するサポートは提供しておりません。そのため、お客様ソフトウェアの互換性の確認やバージョンアップの方法などは、お客様がご契約されているソフトウェアベンダーにお問い合わせください。


                                 以上


工事情報は下記お客様サポートにも掲載されております。
http://support.ntt.com/ecl4erp
お客様サポートにメールアドレスをご登録いただきますと、工事・故障情報メールを受け取ることができます。
サポートサイト右上の「新規登録」リンクより登録できます。

本件に関するお問合せはチケットシステムをご利用ください。
チケットシステム
https://portal.ntt.com


===========================================


Dear Customers


Thank you for using NTT Communications Enterprise Cloud for ERP service.
We inform you of a maintenance for our Service Infrastructure.


We will upgrade the virtualization software of our virtualization platform to maintain service quality between 1st October,2020 to 30th November,2020.

Customers are required to confirm if the compatibility of the versions of virtual machine OS, database and application on the virtual machine will maintain after the upgrade.
Please upgrade the virtual machine OS, database, and application according to your needs.

We have confirmed that the OS provided by us and the SAP HANA Database that has been set up by us will maintain compatibility with the new version of the virtualization software. No action is required on customer side.



[Service Infrastructure Maintenance]

-Schedule:
2020/Oct/1(Thu)00:00 - 2020/Nov/30(Mon)23:59 [JST]

-Target Datacenter:
・Tokyo DC
・Osaka DC

-Target Menu:
・IaaS Compute µVM
・Virtual HANA

- Maintenance Details:
We will upgrade the software (ESXi) of our virtualization platform to maintain service quality.
・Current version:ESXi 6.0u2
・New version:ESXi 6.7u3

-Service Impact:
No Impact

-Requests to Customer
Before our maintenance, please check the compatibility of the virtual machine OS, database and application on your virtual machine with the new version of virtualization software. If necessary, please upgrade the virtual machine OS, database, and application according to your needs.

・Please complete the upgrade of the OS, database, and application by 30th September , 2020.

・We have confirmed that the OS provided by us and the SAP HANA Database that has been set up by us will maintain compatibility with the new version of the virtualization software. No action is required on customer side.

・ We do not provide support for software brought in by customers. Please contact your software vendor for information on how to check the compatibility and how to upgrade your software.


Maintenance information is also available on the following Customer Support website.
http://support.ntt.com/ecl4erp
If you register your email address on Customer Support website, you can receive the email with maintenance and incident information.

Ticket System
https://portal.ntt.com
2020年07月22日掲載
【メンテナンス】Enterprise Cloud for ERP メンテナンス作業のご案内(管理番号 20200722-01) / Notice of Enterprise Cloud for ERP Service Maintenance
「故障について」に関するお問い合わせフォーム
情報種別 工事情報
ステータス 完了
工事期間 2020年08月08日22時00分頃〜2020年08月09日02時00分頃
影響のあるお客さま 対象DCをご利用のお客様
工事内容 お客さま各位

                          2020年7月22日
                 NTTコミュニケーションズ株式会社
                     (管理番号 20200722-01)

      ECL for ERP メンテナンスのご案内

平素はNTTコミュニケーションズ ECL for ERPをご利用いただき誠にありがとうございます。
下記の通り、信頼性向上のためのメンテナンスについてご案内いたします。

                 記

■開始日時
 2020年8月8日(土)22時00分(JST)

■終了日時
 2020年8月9日(日)02時00分(JST)

■対象DC
 東京DC

■対象サービス
 xStreamポータル

■実施内容
 xStreamポータルサイトのSSLサーバ証明書の更新作業を実施します。

■サービス影響
・メンテナンス期間中、以下の時間においてxStreamポータルへのアクセス(GUI/API)で瞬断が数回発生します。
(2020/8/8 23:00 - 24:30 の間において、瞬断が数回発生します)

■お客様への依頼事項
・万一、xStreamポータルの操作(GUI/API)が失敗した場合は、少し時間をおいて再実行をお願いいたします。


以上

工事情報は下記お客様サポートにも掲載されております。
http://support.ntt.com/ecl4erp
本件に関するお問合せはチケットシステムを
ご利用ください。
チケットシステム
https://portal.ntt.com


--------


Dear Customers

Thank you for using NTT Communications Enterprise Cloud for ERP service.
We inform you of a system maintenance.
[xStream portal Maintenance]

-Schedule:
2020/Aug/8(Sat) 22:00 - 2020/Aug/9(Sun) 02:00 [JST]

-Service Impact:
During the maintenance period, access to the xStream portal (GUI/API) will experience several dropped communications.
2020/Aug/8(Sat) 23:00 - 24:30 [JST]

-Request to Customer
If the xStream operation (GUI/API) fails, please try again later.

Ticket System

https://portal.ntt.com
絞りこみ

工事情報

故障情報

工事・故障期間

カレンダーより日付を選択してください。

表示順序

このページのトップへ

.*